معرفی بازی آموزشی کریپتو زامبی

معرفی بازی کریپتو زامبی:

وبسایت https://cryptozombies.io/ از شیوه جذاب ساخت یک بازی کامل به صورت گام به گام جهت آموزش زبان سالیدیتی استفاده می کند.
در صفحه اول این وب سایت دو گزینه جهت انتخاب نوع آموزش وجود دارد: LIBRA و SOLIDITY .
LIBRA مناسب افرادیست که کاملا مبتدی هستند تمایل دارند آموزش را از مفاهیم پایه شروع کنند.
گزینه SOLIDITY مناسب افرادیست که آشنایی و تجربه اولیه در مفاهیم اولیه برنامه نویسی دارند.

4 پسندیده

ممنونم بابت معرفی. بنظر خیلی جالب میاد

1 پسندیده

سلام

تو یکی از درس های این بازی storage pointer استفاده کرد ولی من دقیقا نفهمیدم این چه سودی داره و چه عملکردی دارن. البته خود داکیومنت سالیدیتی هم خوندم ولی نفهمیدم ممنون می شم توضیح بدید
مرسی

سلام
در درس ۳ و صفحه : چرا در function changeName, ارگومان newName در calldata تعریف شده؟ مگه اسم زامبی ها نباید در storage (بلاکچین) ثبت بشه؟ بر چه اصولی باید این محل ذخیره سازی را تعریق کنیم؟

در این کارگاه در ابتدا با پلتفرم کریپتوزامبی آشنا می شوید و سپس تعدادی از مراحل آن را با هم پیش می رویم.

Youtube

در این بازی، با قراردادهای هوشمند به زبان solidity آشنا می‌شوید. با قراردادهای هوشمند، یک ارتش زامبی ایجاد می‌کنید. هر کدام از این زامبی‌ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.
در این سایت برای آموزش سالیدیتی تمرین هایی ایجاد شده که شما را در هر مزحله تصحیح و راهنمایی میکند . یادگیری سالیدیتی در کریپتو زامبی مانند یک بازی است, و به خوبی شما را با مفاهیم سالیدیتی آشنا می کند.

وقتی اطلاعات باید ماندگاری داشته باشه اونها رو روی storage ذخیره می کنیم. و اطلاعات موقت را در memory یا calldata قرار میدیم. به صورت کلی بر این اساس تصمیم گیری میشه که تا چه زمانی به اطلاعات متغیر نیاز هست

1 پسندیده

ممنون بابت آموزش خوبتون. لطفا آن را ادامه دهید

خیلی ممنون از پاسختون ولی خوب سیوال من اینه که اینجا ما اسم زامبی ها رو داریم که منطقا فکر می کنم باید در storage ذخیره می شد نه calldata.